Belgische innovatieve transmissieontwikkelaar MAZARO wil € 3M ophalen in de aanloop naar een directe notering op Euronext Access

Persbericht

 

Belgische innovatieve transmissieontwikkelaar MAZARO wil € 3M ophalen in de aanloop naar een directe notering op Euronext Access

 

Destelbergen, 2 december 2021 – MAZARO, de Belgische ontwikkelaar van revolutionaire, gepatenteerde transmissies voor allerlei types voertuigen met zowel verbrandings- als elektromotoren, lanceert vandaag een fondsenwerving ten belope van maximaal € 3M, waarvan € 500.000 via crowdfunding en € 2,5M via een private plaatsing bij gekwalificeerde investeerders. Het instapbedrag van de crowdfunding is € 5.000, en € 100.000 voor gekwalificeerde investeerders.

Schrijf je in voor de gratis webinar van Mazaro

 

MAZARO ontwikkelt revolutionaire transmissies die het energieverbruik en de uitstoot van zowel commerciële en industriële voertuigen als personenwagens 11 tot 19% kunnen verminderen en het rijbereik van elektrische voertuigen meer dan 16% verhogen. Dit komt onder andere doordat enkele traditionele, energieverslindende onderdelen overbodig worden. Denk bij de verbrandingsmotoren maar aan koppeling, koppelomvormer, synchroniseerringen, tandwielen, inefficiënte hydraulica enz.

 

“Onze systemen zijn de eerste ter wereld die in staat zijn de verbrandings- of elektromotor steeds op de laagste verbruikscurve te houden. Bovendien tellen onze transmissies slechts 139 onderdelen in plaats van de gebruikelijke 1.000, waardoor ze gemakkelijker en sneller te produceren zijn, heel stil draaien, geen onderhoud vereisen en dus goedkoper zijn voor zowel de fabrikant als de consument”, vertelt ir. Filip De Mazière, bedenker van de technologie en directeur van MAZARO.

 

Licentiemodel

De transmissies van MAZARO zijn gepatenteerd. Het businessmodel van de onderneming is voornamelijk gebaseerd op de verkoop van licenties aan gevestigde leveranciers van onderdelen, in plaats van een eigen productie op te zetten. Dit betekent dat het bedrijf geen zware kostenstructuur meetorst en de mogelijkheid heeft om sneller op te schalen naar meer toepassingen en geografische markten. Het grootste deel van de inkomsten zal komen uit een licentievergoeding op de verkoop van de systemen per stuk. De eerste licentie-inkomsten zijn gepland voor 2023. Tot dan worden pre-productie inkomsten gegenereerd door het leveren van ingenieursdiensten wat voornamelijk ontwerp en ontwikkeling van klantspecifieke transmissiemodellen inhoudt.

Geslaagde tests

MAZARO heeft de innovatieve transmissie technologie intussen al geïnstalleerd in een elektrische vrachtwagen. De resultaten van recente tests in samenwerking met het gerenommeerde test- en homologatiebedrijf Applus IDIADA bewezen de juistheid van de berekende voordelen en prestaties. In vergelijking met een traditionele transmissie kon de E-vrachtwagen 16,8% verder rijden met dezelfde hoeveelheid elektriciteit, lag de topsnelheid maar liefst 50% hoger (handig op de snelweg) en leverde de aandrijflijn beduidend meer koppel om steile hellingen te kunnen trotseren.

 

Strategische samenwerkingen

MAZARO zal zijn systemen eerst toepassen in commerciële voertuigen. Verschillende vooraanstaande fabrikanten in Europa en Azië hebben al prototypes besteld en zullen tegen 2023 transmissies beginnen bouwen voor vrachtwagens, quads, E-loaders, SUVs en tractoren. In een tweede stadium zullen de transmissies uitgebreid worden naar personenwagens.

 

Om zijn kansen op succes nog te vergroten, werkt MAZARO samen met ONEtoONE Corporate Finance, een gereputeerd internationaal M&A consultancybedrijf op het vlak van fusies en verwervingen, fondsenwervingen en beursintroducties, dat actief is in 28 landen op vier continenten. ONEtoOne is een door Euronext geaccrediteerde listing sponsor en zal MAZARO blijven adviseren over haar financiële strategie en rapportering tijdens haar volledige beursnotering.

Crowdfunding en notering

Om de marktintroductie van de systemen te financieren en het team uit te breiden om te kunnen voldoen aan de vraag van zijn klanten, organiseert MAZARO een fondsenwerving voor maximaal € 3M, waarvan € 500.000 via crowdfunding en het saldo van € 2,5M via een private plaatsing bij gekwalificeerde investeerders.

 

Voor het crowdfundinggedeelte doet MAZARO een beroep op Spreds, het Belgische SaaS platform voor het digitale beheer van stakeholders. Het instapbedrag is € 5.000.

 

Het instapbedrag voor gekwalificeerde investeerders bedraagt € 100.000. Zij worden verzocht rechtstreeks contact op te nemen met ONEtoONE Corporate Finance.

 

De bedoeling is om in de komende weken maximaal € 3M op te halen. Vervolgens start MAZARO een procedure van directe notering op Euronext Access.

 

Inschrijven

www.mazaro.eu

https://www.spreds.com/compartments/3118-mazaro

 

Listing sponsor

ONEtoONE Corporate Finance

Guy van der Heyden

e-mail: guy.vanderheyden@onetoonecf.com

+32 477 42 24 65

Joint Book Runners

Spreds

Gilles van der Meerschen

e-mail: gilles@spreds.com

+32 475 74 45 46

 

V4G

Chris Raman

e-mail: chris@v4g.com

+32 475 35 70 80

Contact

Gunther De Backer

Backstage Communication

e-mail: gunther@backstagecom.be

+32 475 90 39 09

Over MAZARO

 

MAZARO ontwerpt innovatieve transmissies die een uitzonderlijk hoog intern rendement combineren met de mogelijkheid om de verbrandingsmotor of E-motor steeds op zijn optimale rendementscurve te houden, wat een ongeëvenaarde energie-, uitstoot- en kostenbesparing oplevert en tegelijk de prestaties en het comfort optimaliseert.

De voordelen van deze technologie is het meest indrukwekkend in vrachtwagens, bussen, off-highway voertuigen, SUVs, lift trucks en tractoren zowel aangedreven door een verbrandingsmotor als elektrisch.

MAZARO wordt geleid door ir. Filip De Mazière, een burgerlijk ingenieur Werktuigkunde (UGent) met meer dan 20 jaar ervaring als Chief Design Engineer bij toonaangevende transmissie-leveranciers DANA en HÖRBIGER/TREMEC. Hij was daar verantwoordelijk voor talrijke succesvolle transmissiedesigns voor o.a. McLaren, Ferrari, Liebherr en Case New Holland en heeft 15 patenten op zijn naam.